انتظارات از نامزد های انتخاباتی و تئوری ه ماهی!
نکته: ژاپنی ها فقط مصرف ماهی تازه را دوست دارند امادر آبهای سرزمینی شان ماهی کافی وجودندارد، لذا کشتی های بزرگی را ساخته اند تا بتوانند در پهنه ی دور دست اقیانوس به صید بپردازند ، اما این کشتی ها برای بازگشت به ساحل روزها و هفته ها وقت نیاز داشتند و همین امر باعث می شد ماهی هایی که وارد بازار می شوند تازه نبوده و مصرف کننده ژاپنی راضی نباشد.
برای غلبه بر این مشکل ، ماهیگیران ژاپنی راه حل های دیگری را هم امتحان کردند اما دستاورد شان مقبول شهروندان نیفتاد ؟
آنها روش جدیدی را ابداع کردند و کشتی های خود را با مخازن آب پرمی کنند تا ماهی های صیدشده برای زمان توزیع وعرضه تازه وزنده باشند.
اما این ایده ، با وجود بهبود با دو مشکل روبرو شد: مهم نبود که حوضچه ها چقدر بزرگ باشند ، اما برای ماهی هایی که از اقیانوس پهناور صید شده بودند ، کوچک بوند ، و اینجا مشکل دومی به وجود می آمد - آن ماهی ها معمولاً وقتی در اقیانوس هستند ، به طور مداوم حرکت می کنند ، گاهی به دنبال غذا و گاهی فرار از ماهی های شکارچی و مانند آن فعال می شوند ، اما در حوضچه ها فقط طی یک دوره زمانی کوتاه در داخل آن تحرک دارند ، یعنی بعد از یک دوره احساس امنیت و فراوانی غذا ،تنبل شده وحرکت دائمی را متوقف کرده وساکن می شوند و بار دیگر مصرف کنندگان ژاپنی از خرید ماهی های متفاوت در شکل ومزه خود داری کردند؟!
ژاپنی ها به این نتیجه رسیدند که تعدادی ه ماهی کوچک در هر حوضچه کشتی قرار دهند ، و با این رویه با تعقیب و چالش برانگیزی برای ماهی ها - بواسطه ی ه ها ی کوچولو- آنها با حرکت شان تا زمان بازگشت کشتی به بندر ، طعم ماهی تازه را حفظ می کردند.
فضای جامعه و کار شبیه به حوضچه ها و مخازن بسته است. یعنی احساس هیجان درتحرک دائم و رضایت بهره وری و تعهد به لذت ورضایت بخشی ، رسالت حفظ فعالیت را بر عهده می گیرد.
اگر ه ماهی ( مطالبه گری ) نباشد انجماد مخازن و سستی و کم تحرکی جامعه را از توسعه و رشد باز خواهد داشت. در واقع برخی از نخبگان ی ما پس از پیروزی در انتخابات تقریبا وضعیتی همان ماهی ها را پیدا می کنند که به عارضه کم تحرکی و یکنواختی و بدون تلاش فراگیر توسعه محور،مبتلاشده و رویه بی دردسر عدم رویکرد به تفکرابداعی و خلاقیت را برای رشد خود وجامعه ی مربوطه دردستور کار قرار می دهند.
وقتی دادههای مربوط به شعارهای کاندیداها و مطالبات مردمی کم وبیش در دسترس را به روش معادلات ساختاری مورد بررسی و تحلیل قرار می دهیم متوجه می شویم که به مرور زمان در مقابل افزایش آگاهی افکار عمومی سطح هرمی شعارها نیز در طول وعرض جامعه افزایش یافته است از سوئی نتایج پژوهش های پراکنده نشان میدهد که ابزارهای تبلیغات ی وانتخاباتی وگفتمان فرهنگی متاثر از نگرشها و انتظارات دو طرف ماجرا تغییر کمی شتابنده ی یافته است ؛ همچنین نگرشها و انتظارات بر فرآیند تصمیمگیری نخبگان نیز تأثیر مثبت معناداری یافته است؛ گرچه تکیه صرف بر ابزارهای تبلیغات ی از طریق نگرشها و انتظارات بهعنوان متغیرهای روبه رشد ترازمنفی یافته است اما باید درهر مرحله ی زمانی قالبی روشن در ارتقاء تعامل و ایجادتعادل میان مطالبات واقع گرایانه رای دهندگان با میانجی قرار دادن آن بر فرآیند تصمیمگیری نخبگان تأثیر ی منسجم وکم حاشیه ی تعریف کرده و عرضه کرد. بعلاوه، عوامل مرتبط و تعیینکننده فرآیند تصمیمگیری نخبگان ی برحسب اولویت عبارتنداز: ابزارهای تبلیغات منابع ی، دریافت مشاوره ی فنی از مسیر انتظارات و رایزنی ها ، ارتقاء ابزارهای چانه زنی توسعه ی نگرشهای عملیانی برنامه ریزی شده، وروش شناسی اجرای شعارها ووعده ها که همه ی اینها را باید در نظر داشت . تا سطح توقعات و انتظارات چارچوبی سازنده ومکمل داشته باشد
برخی از اهالی فن حداقل لحاظ دو شیوه را برای به دست آوردن عملکرد رضایت بخش با نمره ی بالا را در این مسیر به نخبگان ی حاضر در رقابت های انتخاباتی بشرح زیرتوصیه می کنند :
1. می توانید راه موفقیت خود را - خلاقانه ابداع وتعریف کنید. گرچه متأسفانه اهتمام به خلاقیت و گستره چند بعدی ابتکار عمل کمرنگ شده است؟!
2: از برخی تغییرات در محیط خود را با تکیه بر فن آوری نوین با ساماندهی سلایق ، تمایلات و رغبت ها و انگیزه ها در قالب رفتار رقابتی - استفاده کرده و جهت دهید و سریع و ماهرانه از این تغییرات متعدد، استفاده کنید. این مسیر دوم نحوه موفقیت با کاربرد تغییرات مطلوب در بسته های برنامه های سالانه به وجود می آید ، بنابراین نیاز به اقدام استراتژیک و وم نقش دهی با توجه به ظرفیت هر رای دهنده مسئولیت پذیر بعنوان موکل را دربر می گیرد .
اشتراک گذاری در تلگرام
درباره این سایت